מטרות המגמה:
  •  רכישת ידע תאורטי רחב ומגוון בתחומי הדעת של פסיכולוגיה וסוציולוגיה.
  • הכרת מושגים פסיכולוגיים וסוציולוגיים ופיתוח יכולת להשתמש בהם.
  •  פיתוח חשיבה מדעית, המבוססת על מחקר מדעי.
  • פיתוח היכולת היישומית באמצעות יצירת קשר בין הרמה התאורטית-מחקרית לבין אירועים ותופעות בחיי הפרט והחברה.
  • פיתוח לומד עצמאי עם דגש על למידת חקר.
  • הבנת מקומם של הפסיכולוגיה והסוציולוגיה במדעי החברה.
  • רכישת ידיעות ספציפיות המתייחסות לחברה הישראלית, כגון: מצבי לחץ ביטחוניים, התבגרות, הסתגלות עולים, ועוד.
 
מבנה היחידות:
 
יחידות 1-2: פסיכולוגיה:
היחידות כוללות את הנושאים הבאים:
מבוא לפסיכולוגיה, למידה, אינטליגנציה (או: הנעה וריגוש), לחץ, אישיות, תאוריות בפסיכולוגיה התפתחותית, חשיבה חברתית, עמדות, דעות קדומות והשפעה חברתית.
 
במסגרת לימוד נושאים אלה מוצגות תאוריות קלאסיות בצד תאוריות חדשניות עדכניות. התוכנית מדגישה את הצורך להתייחס לנושאים השונים תוך הכרת הניסויים והמחקרים הקיימים בתחום.
 
יחידות 3-4: סוציולוגיה:
היחידות כוללות את הנושאים הבאים:
תרבות, קבוצה, חיברות, המשפחה, שינוי חברתי.
בכל נושא יובאו שאלות מרכזיות לעיון, לדיון ולבדיקה. התוכנית מציבה תשובות חלופיות לשאלות, על פי תאוריות ומחקרים קלאסיים וחדשים גם יחד.
התוכנית מדגישה את העיסוק בחלופות השונות, ולא את התשובה החד-משמעית.
 
יחידה 5: כתיבת עבודת מחקר ע"י התלמידה בנושא מתחום הסוציולוגיה
או הפסיכולוגיה.